
Σαββατοκύριακο αργεντινού κινηματογράφου. Έχω λιώσει. Ούτε ξέρω πόσες ταινίες έχω δει, ας είναι καλά ο Mario. Και ας μην ψήφισε την περασμένη Κυριακή το Cristinάκι μου. Δύο ταινίες ξεχώρισα και τις προτείνω.
Η πρώτη λέγεται Lluvia (Rain). Μια νεαρή Αργεντινή νιώθει ότι έχει καεί εντελώς από τη ζωή με τον αγαπημένο της και τα παρατάει όλα. Ανοίγει την πόρτα και φεύγει. Απλά πράγματα. Και πού λέτε ότι μετακομίζει; Στο αυτοκίνητο. Ένα σαράβαλο. Βρέχει όμως καταραμένα στο Buenos Aires και η πόλη είναι κόλαση. Κολλημένη εντελώς στην κίνηση η νεαρά. Όπως η ζωή της. Και ξαφνικά ανοίγει η πόρτα του συνοδηγού και μπαίνει μέσα ένας Ισπανός. Με την ωραία του προφορά, την ευγένεια, αλλά και τα δικά του άλυτα θέματα. Και αρχίζει να (ξε)τυλίγεται το κουβάρι: αμηχανία, περιέργεια, παρέα, κουβέντα. Δύο ζωές διαφορετικές που όμως έχουν κοινό σημείο. Με φόντο τη βροχή, την κίνηση, ένα ξενοδοχείο και δυο-τρεις καφετέριες. Και όταν μετά από μερικές μέρες η βροχή σταματά, οι ζωές τους δεν είναι πλέον οι ίδιες.
Μην πω πάλι το τέλος, γιατί θα με βρίζετε. Ωραία ταινία, φωτογραφία απίστευτη. Αυτό που πιο πολύ μου άρεσε είναι ο τρόπος που η σκηνοθέτης Paula Hernández καταφέρνει να κάνει μια θορυβώδη μητρόπολη σαν το Buenos Aires να παρακολουθεί σχεδόν βουβή τη «σχέση» των δύο πρωταγωνιστών.
Η δεύτερη ταινία λέγεται Aparecidos (Appeared). Καταρχήν, μου έσπασε τα νεύρα, όπως μου σπάει πάντα τα νεύρα η ευκολία που οι Argentinos σου πετάνε στη μούρη την ατάκα: Πάμε μια βόλτα με το αυτοκίνητο μέχρι τη Γη του Πυρός; Μια πόρτα είναι, βρε αδελφέ. Μην κοιτάς εσύ που έκανες 400 ώρες ταξίδι με το αεροπλάνο, εμείς εδώ για πλάκα πάμε. Αντε σήκω, καημένε, να ξεκινήσουμε..
Τέλος πάντων, το ξεπερνώ. Όπως ξεπερνώ τις απίστευτες εικόνες από τα μέρη που βλέπει κανείς στην ταινία. Κάτι είδα και εγώ με τα ματάκια μου...
Η πρώτη λέγεται Lluvia (Rain). Μια νεαρή Αργεντινή νιώθει ότι έχει καεί εντελώς από τη ζωή με τον αγαπημένο της και τα παρατάει όλα. Ανοίγει την πόρτα και φεύγει. Απλά πράγματα. Και πού λέτε ότι μετακομίζει; Στο αυτοκίνητο. Ένα σαράβαλο. Βρέχει όμως καταραμένα στο Buenos Aires και η πόλη είναι κόλαση. Κολλημένη εντελώς στην κίνηση η νεαρά. Όπως η ζωή της. Και ξαφνικά ανοίγει η πόρτα του συνοδηγού και μπαίνει μέσα ένας Ισπανός. Με την ωραία του προφορά, την ευγένεια, αλλά και τα δικά του άλυτα θέματα. Και αρχίζει να (ξε)τυλίγεται το κουβάρι: αμηχανία, περιέργεια, παρέα, κουβέντα. Δύο ζωές διαφορετικές που όμως έχουν κοινό σημείο. Με φόντο τη βροχή, την κίνηση, ένα ξενοδοχείο και δυο-τρεις καφετέριες. Και όταν μετά από μερικές μέρες η βροχή σταματά, οι ζωές τους δεν είναι πλέον οι ίδιες.
Μην πω πάλι το τέλος, γιατί θα με βρίζετε. Ωραία ταινία, φωτογραφία απίστευτη. Αυτό που πιο πολύ μου άρεσε είναι ο τρόπος που η σκηνοθέτης Paula Hernández καταφέρνει να κάνει μια θορυβώδη μητρόπολη σαν το Buenos Aires να παρακολουθεί σχεδόν βουβή τη «σχέση» των δύο πρωταγωνιστών.
Η δεύτερη ταινία λέγεται Aparecidos (Appeared). Καταρχήν, μου έσπασε τα νεύρα, όπως μου σπάει πάντα τα νεύρα η ευκολία που οι Argentinos σου πετάνε στη μούρη την ατάκα: Πάμε μια βόλτα με το αυτοκίνητο μέχρι τη Γη του Πυρός; Μια πόρτα είναι, βρε αδελφέ. Μην κοιτάς εσύ που έκανες 400 ώρες ταξίδι με το αεροπλάνο, εμείς εδώ για πλάκα πάμε. Αντε σήκω, καημένε, να ξεκινήσουμε..
Τέλος πάντων, το ξεπερνώ. Όπως ξεπερνώ τις απίστευτες εικόνες από τα μέρη που βλέπει κανείς στην ταινία. Κάτι είδα και εγώ με τα ματάκια μου...
Πρόκειται, λοιπόν, για road movie (ας πούμε) τρόμου. Δύο αδέλφια φεύγουν από ένα
νοσοκομείο του Buenos Aires, αφού πρώτα έχουν υπογράψει για να βγάλουν από την πρίζα τον κλινικά νεκρό (γιατρό) πατέρα τους. Παίρνουν το αυτοκίνητό του -σαράβαλο και αυτό- και ξεκινούν για Γη του Πυρός. Με το σαράβαλο. Τα νεύρα μου στα κάγκελα. Με ηρεμιστικά η μισή ταινία...
Τέλος πάντων, στο δρόμο ανακαλύπτουν ένα ημερολόγιο, στο οποίο περιγράφεται με λεπτομέρεια ένα έγκλημα προ 20ετίας με θύμα μια οικογένεια. Καθ' οδόν με το σαράβαλο, το παρελθόν και το παρόν μπλέκουν ακριβώς όπως περιγράφονται στο ημερολόγιο. Νεκροί εμφανίζονται και το έγκλημα αναβιώνει. Και οι δύο νεαροί (οι οποίοι μου έσπασαν και τα νεύρα από την ταχύτητα που μιλούσαν) έχουν φρικάρει. Απτόητοι, όμως, την ψάχνουν. Και ψάξε-ψάξε τα χρυσά μου, ανακαλύπτουν ότι, τόσο το έγκλημα όσο και οι ίδιοι συνδέονται με τη γνωστή φρικτή πραγματικότητα της χώρας μου: την υπόθεση των (τουλάχιστον) 30.000 «εξαφανισμένων» της τελευταίας δικτατορίας. Δεν θα πω περισσότερα, γιατί εδώ έχει πολύ πολύ ψωμί.

Τέλος πάντων, στο δρόμο ανακαλύπτουν ένα ημερολόγιο, στο οποίο περιγράφεται με λεπτομέρεια ένα έγκλημα προ 20ετίας με θύμα μια οικογένεια. Καθ' οδόν με το σαράβαλο, το παρελθόν και το παρόν μπλέκουν ακριβώς όπως περιγράφονται στο ημερολόγιο. Νεκροί εμφανίζονται και το έγκλημα αναβιώνει. Και οι δύο νεαροί (οι οποίοι μου έσπασαν και τα νεύρα από την ταχύτητα που μιλούσαν) έχουν φρικάρει. Απτόητοι, όμως, την ψάχνουν. Και ψάξε-ψάξε τα χρυσά μου, ανακαλύπτουν ότι, τόσο το έγκλημα όσο και οι ίδιοι συνδέονται με τη γνωστή φρικτή πραγματικότητα της χώρας μου: την υπόθεση των (τουλάχιστον) 30.000 «εξαφανισμένων» της τελευταίας δικτατορίας. Δεν θα πω περισσότερα, γιατί εδώ έχει πολύ πολύ ψωμί.
Aυτή η ταινία μου άρεσε, επειδή ασχολείται με την τραγωδία των «εξαφανισμένων» ανάποδα: Αντί να σου πει για τους «εξαφανισμένους» (Desaparecidos), σου μιλά για αυτούς που εμφανίζονται (Aparecidos), «επειδή κάποιοι ποτέ δεν ξεχνούν»...
Ενδιαφέρουσες και οι δυο. Ειδικά η δεύτερη -τα road movie είναι η αδυναμία μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΛογικά θα τα βρούμε στο net. Κι ελπίζω να υπάρχουν τουλάχιστον αγγλικοί υπότιτλοι ειδικά για την πρώτη ταινία...
Καλησπέρα!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήHallo dear argentino!
ΑπάντησηΔιαγραφήΛοιπόν, το Lluvia νομίζω πως υπάρχει και με ελληνικούς υπότιτλους, κάπου πρέπει να το είχε πάρει το μάτι μου (δεν το έχω δει).
Και τα δύο ακούγονται εξαιρετικά ενδιαφέροντα και του γούστου μου.
Gracias, hasta ma ver!
έτσι όπως τις περιγράφεις προσωπικά που έκανε κλικ, που λέμε και στις καβουρότρυπες χαλκιδικής, η πρώτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι μπορεί οι αρχεντίνος να λένε με ευκολία πάμε στη γη του πυρός, εμείς όμως λέμε με μεγαλύτερη "η θειά μου έχει εξοχικό στα καμμένα βούρλα"
Την Lluvia και εγώ την έχω ακούσει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠήγες στους Bajofondo την 1η του μήνα; Ακόμα δεν έχω αξιωθεί να σηκώσω τα βίντεος, με εντυπωσίασαν αν και δεν το περίμενα.
Gia to "Lluvia" kapou toxw ksanakousei, kai fenete exeretika endiaferon! To allo episis mou kinise tin periergeia, mias ki exw mia adynamia sta road movies kai ston tromo, opote den prepei na to xasw me tipota:-)
ΑπάντησηΔιαγραφήKali vdomada!!!!
Κοίτα τώρα τι μου κάνεις.. Να ψάχνω ταινίες μες τη μαύρη νύχτα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤέσπα. Φιλί.
Πω πω, τι έπαθα τώρα! Και οι δύο ακούγονται εξαιρετικές, άσε που μιλάνε και ισπανικά σε αυτές τις ταινίες! Εγώ μάλλον θα περιμένω να κάνει το seven κανένα αφιέρωμα στον ισπανόφωνο κινηματογράφο ή να τις προβάλουν στην κινηματογραφική λέσχη για να τις δω!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα, πέρασα για την ενημέρωση ... τη γνωστή!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάει. Τέρμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν ξαναπαίρνω Αθηνόραμα.
Pensé que estas pelis eran una cagada. Que sorpresa! Será que esta clase de pelis me aburren? Miro pelis, pero no soy crítico ni mucho menos.
ΑπάντησηΔιαγραφήκαλησπέρα
ΑπάντησηΔιαγραφήχάρη σ εσένα είπα να διαβάσω και λίγο για τη λατινική Αμερική
Ο καφές και οι μπανάνες μου κατσαν στο λαιμό, για τη βενζίνη είχα λιγότερες τύψεις. Κακαο κομμένο.
καλό βράδυ :))
Περίεργο! είδα τον τίτλο και νόμιζα ότι έγραψες Post για εμένα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΛοιπόν! χθες αγαπητέ μου Αργεντίνε σε θυμήθηκα, διότι είδα ένα μικρό διαφημιστικό για την Αργεντινή και ήταν φανταστικά!
(αναγνώρισα και το δρόμο με τις 5+5 λωριδες κυκλοφορίας στο buenos Aires).
Τις ταινίες που τις είδες μικρό μου παιδί; Η πρώτη μου φάνηκε ενδιαφέρουσα.
υπαρχουν στο torrent με αγγλικους υποτιτλους?
ΑπάντησηΔιαγραφή@ ALL
ΑπάντησηΔιαγραφήΛογικά οι ταινίες πρέπει να έχουν τουλάχιστον αγγλικούς υπότιτλους. Έχουν και οι δύο συμμετάσχει σε Φεστιβάλ στην Ευρώπη, άρα όλο και κάποιος θα έχει μπει στο κόπο.
@wilma: ο 'δρόμος' με τις 5+5 λωρίδες, είναι κοτζαμάν Λεωφόρος! Πρέπει να τον δεις από κοντά για να καταλάβεις...
Εγώ να γράψω κάτι άσχετο; Αν θες να αφαιρέσεις εντελώς τον τίτλο της κεφαλίδας που φαίνεται σαν ενοχλητική ψείρα στον explorer (υπάρχει και στον firefox, αλλά δε φαίνεται καθόλου. Στον opera δεν έλεγξα), κάνε "λήψη πλήρους προτύπου" (για παν ενδεχόμενο και καλό είναι να θυμάσαι που αποθηκεύεται), πήγαινε διάταξη--> επεξεργασία html --> ctrl+f --> πληκτρολόγησε στο πεδίο αναζήτησης "div id='header-wrapper'" (θα σε βγάλει ακριβώς στο σημείο που κλειδώνει η κεφαλίδα μέσα στον κώδικα) εκεί κάπου θα έχει ένα Locked="true" και δίπλα του το "Uniόn y Libertad" κάνε to true --> false και αποθήκευσε το νέο πρότυπο. Μπες πανόπτη --> Κεφαλίδα σελίδας --> κατάργηση (θα υπάρχει πλέον ως επιλογή αφού αντικατέστησες το "true")--> αποθήκευση. Αν όλα έχουν πάει καλά η ψείρα θα έχει εξαφανιστεί. Αν δεν έχουν (απίθανο, αλλά πάντα υπαρκτό ενδεχόμενο), μεταφορτώνεις το πρότυπο που έχεις σώσει πριν λίγο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν αυτά τα γνωρίζεις, αλλά δε σε πολυνοιάζει, απλώς αγνόησε το σχόλιο, εγώ είμαι ψείρας και πάει το μάτι μου. Καλημέρα..
ΝικΝικ.
NικΝικ, δεν είμαι σίγουρος ότι κατάλαβα τι ακριβώς συμβαίνει. Θα το προωθήσω όμως εκεί που πρέπει να καταλάβουν και θα δοθεί λύση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ πολύ.
Άνοιξε τη σελίδα σου με explorer και κοίτα στην πάνω λωρίδα της σημαίας και αριστερά. Θα διακρίνεις κάτι που φαίνεται σαν απειροελάχιστα μικρές μαύρες τελείες. Αυτό είναι ο τίτλος του ιστολογίου σου "En Uniόn y Libertad" σε μορφή κειμένου, που προφανώς έχει σμικρυνθεί se 0px για να μη φαίνεται, καθώς ήδη υπάρχει σε μορφή εικόνας (To header σου).
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπλώς σου έγραψα τον τρόπο να το αφαιρέσεις αν σε ενοχλεί. Στην ουσία είναι ήσσονος σημασίας καθώς μόλις που διακρίνεται. Ο Firefox δεν το εμφανίζει καθόλου, αλλά αν περάσεις το mouse σου απο την ίδια περιοχή θα διαπιστώσεις ότι ο τίτλος υπάρχει. Να χαμε να λέγαμε δηλαδή. Απλώς έχω μία έμφυτη τάση να τα παρατηρώ αυτά. Καλημέρα.
ΝικΝικ.