Καμάρωσε την λατρεμένη στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων. Μην κάνετε λάθος, που λέει και ο Σαμαράς: είναι στην αρχή μόλις έχει προσγειωθεί στο Στάδιο και δεν έχει ακόμα βαρεθεί. Πιθανολογώ ότι δεν είχε πάρει ακόμα είδηση ότι πίσω της ήταν ο Τόνι Μπλερ και η Καμήλα του Κάρολου.
Μετά όντως σκυλοβαρέθηκε, διότι εντελώς μεταξύ μας, στην ηλικία της και στη μακρά βασιλεία της, ελάχιστα πράγματα μπορούν να της κάνουν εντύπωση.
Εμένα πάλι ξέρεις τι μου έκανε εντύπωση, που κανονικά δεν θα έπρεπε: το πώς μια τελετή έναρξης μπορεί να γίνει η ευκαιρία να βγει στην επιφάνεια ο γνωστός επαρχιώτικος κομπλεξισμός μας. Χωρίς να υπάρχει κανένας ιδιαίτερος λόγος, έπρεπε όλα να τα συγκρίνουμε με την Αθήνα του 2004, την τελευταία φορά που ακούστηκε θετικά αυτή η χώρα. Μετά θάφτηκε οριστικά για πολλές δεκαετίες, στη διάρκεια των οποίων απλά «σώζεται» σε τακτά χρονικά διαστήματα.
Ήταν -λέει- πολύ «βρετανική» η Τελετή. Δηλαδή τι θα έπρεπε να είναι; Πρέπει να θυμίζουμε τα αυτονόητα; Κάθε χώρα που αναλαμβάνει τους Αγώνες προβάλει αυτό που ήταν, αυτό που είναι και αυτό που θέλει να δείξει στον κόσμο ότι θα είναι. Πολύ σημαντικό αυτό το τελευταίο, κράτησέ το. Στην τελική, σε τέσσερα χρόνια που θα γίνουν οι Αγώνες στο Ρίο της φίλης μου της «Ντζιούλμα», τι ακριβώς περιμένεις ότι θα δεις; Αμαζόνιο, ανακόντα, τα άσχημα δόντια του Ροναλντίνιο και κώλους από χορεύτριες. Είναι τόσο απλό. Θα το κάνουμε θέμα;
Ξέρεις τι πιστεύω; Η τηλεόραση δεν βοηθά να καταλάβεις το θέαμα. Μπορεί να στο κάνει και χειρότερο, να χαθείς με τόσα που συμβαίνουν ταυτόχρονα. Και στην περίπτωση της Τελετής των Βρετανών, η τηλεόραση μάλλον τα έκανε χειρότερα, βαρετότερα, πληκτικότερα. Τόσο πολύ, που η λατρεμένη κοιτούσε τα νύχια της.
Προς τι λοιπόν ο κομπλεξισμός και η αιώνια ατάκα «εμείς τα κάναμε καλύτερα»; Βέβαια, και οι Καταλανοί από το 1992 τα ίδια λένε: «σαν τους δικούς μας Αγώνες, δεν έκανε κανείς». Γιατί νομίζεις ότι έχει λυσάξει η χρεοκοπημένη Μαδρίτη να αναλάβει τη διοργάνωση; Για την hispanidad ρε γαμώτο.
Αλλά τι ακριβώς θα πει, «τα κάναμε καλύτερα»; Ναι, έχουμε την Ιστορία μας και την δείξαμε ωραιότατα. Είχαμε και έναν ταλαντούχο άνθρωπο, τον Δημήτρη Παπαϊωάννου, που δημιούργησε ωραίες εικόνες. Αλλά και η δική μας τελετή είχε βαρετές στιγμές. Δηλαδή εσένα σου άρεσε εκείνος ο ανεκδιήγητος που χοροπήδαγε με την ολυμπιακή φλόγα; Ή μήπως χάρηκες με την επίδειξη ματαιοδοξίας της «Τζιάνα Ανγκελόπουλος-Ντασκαλάκι»; Η σύγκριση με τον λιτό και αξιοπρεπή Sebastian Coe ήταν συντριπτική εις βάρος της. Για όσους μπορούν ακόμα να θυμούνται.
Και στην τελική να σου πω και κάτι και να με συμπαθά ο Παπαϊωάννου: O Ντάνι Μπόιλ είναι γνωστός σε όλο τον πλανήτη. Τον Παπαϊωάννου, ποιος τον ξέρει; Και γιατί δεν έκανε «διεθνή καριέρα» μετά από όλο αυτό το υπερθέαμα; Μήπως τελικά ισχύει το αιώνιο ελληνικό ρητό «καλύτερα πρώτος στο χωριό, παρά δεύτερος στην πόλη;»
Καλώς ή κακώς, έχουν περάσει πολλές δεκαετίες από την τελευταία φορά που ένας Έλληνας έκανε «διεθνή καριέρα». Εξαιρείται ασφαλώς η διεθνής καριέρα της Αννας Βίσση(ς).
Και εδώ είναι το ψητό της υπόθεσης. Εντάξει, και εγώ βαρέθηκα με τα λιβάδια και την εικόνα της mordor για να μας δείξει ο σκηνοθέτης πώς η Βρετανία γέννησε τη Βιομηχανική Επανάσταση και πώς οι δικοί της αριστοκράτες έγιναν αστοί και γλίτωσαν την γκιλοτίνα.
Και εγώ βαρέθηκα με το NHS δεν στο κρύβω. Ασε που εγώ όταν ζούσα εκεί, δεν είχα δει τέτοιες νοσοκόμες. Εμένα με το «καλημέρα» με έβαλαν να κάνω πιπί σε ένα κυπελάκι, πράγμα που δεν έδειξε ο σκηνοθέτης και καλύτερα.
Αλλά για δες και μια άλλη οπτική: ακόμα και αν δεν τα κατάφερε καλά ο τηλεοπτικός φακός, το μήνυμα της Τελετής ήταν τελικά να σου υπενθυμίσει πόσο πολύ επηρεάζει η αγγλοσαξωνική κουλτούρα τον τρόπο ζωής σου. Είτε σου αρέσει, είτε όχι.
Θυμάσαι όταν έμπαιναν οι αθλητές στο Στάδιο; Το μουσικό «χαλί» ήταν τα εκατοντάδες αγγλικά τραγούδια που γνωρίζεις. Συγκροτήματα με τα οποία μεγάλωσες, ενδεχομένως και στριμώχτηκες σε συναυλίες για να τα θαυμάσεις.
Εμείς εδώ τι κάναμε; Χρυσοπληρώσαμε έναν Βέλγο DJ να κάνει πρόγραμμα. Ωραία τα μπιτάκια, δεν λέω, αλλά πού πήγε η ελληνική μουσική; Θα μου πεις, τότε περίσσευαν τα φτηνά δανεικά, οπότε δώσαμε αέρα σε έναν Βέλγο και μια Ισλανδή Bjork να κάνουν το κομμάτι τους. Σωστά.
Θυμάσαι την Μαίρη Πόππινς; Τον James Bond; Τον Mr Bean; Την κυρία που δημιούργησε τον Χαρούλη Πότερ; Τον Πολ ΜακΚάρτνεϊ; Τον Κένεθ Μπράνα; Καλώς ή κακώς, τους γνωρίζεις πολυ καλά. Ευτυχώς, τα παιδιά στην Ελλάδα δεν μεγαλώνουν με τον Μάικ τον Φασολάκη. Χάρι Πότερ διαβάζουν. Να κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας; Αντε στο τσακίρ κέφι και κάνεναν Τριβιζά, που εγώ τον σιχαίνομαι.
Σαφές το μήνυμα: Με έναν εκκεντρικό, ενδεχομένως και «χοντρό» τρόπο, η βρετανική αυτοκρατορία ζει και βασιλεύει. Σίγουρα αυτό παρηγόρησε τη λατρεμένη, βλέποντας -στην παρέλαση των χωρών- ένα σκασμό κράτη που ακόμα την έχουν (κυριολεκτικά) κορώνα στο κεφάλι τους.
Για να μην το κουράζουμε: είναι θέμα γούστου να σου αρέσει όποια τελετή θέλεις. Το υπόλοιπο είναι κόμπλεξ. Το γνωστό ελληνικό κόμπλεξ για αυτή την Ιστορία που φυλάμε ως κόρη οφθαλμού, άσχετο αν γύρω-γύρω έχουμε δημιουργήσει την Ελλάδα της παράγκας. Και της λαμογιάς που θέλει να βλέπει την Ακρόπολη από το μπαλκόνι της με λεφτά από μίζες. Στηρίζοντας την κουρτίνα με κρόσια των 2.500 ευρώ.
Εγώ θα ήθελα οι υπέροχες εικόνες του Δημήτρη Παπαϊωάννου, σε εκείνη την «κλεψύδρα» του 2004, να μην σταματούν στο ρεμπέτικο. Να συνεχίζουν και σήμερα. Με τα επιτεύγματα Ελλήνων εντός των Τειχών. Όποιας μορφής, δεν έχει σημασία. Αυτός είναι ο αληθινός τρόπος να τιμήσεις αυτό που κληρονόμησες. Αλλιώς, κάθεσαι και χαζεύεις στάδια και εγκαταστάσεις να ρημάζουν, γιατί πολιτικοί και δημαρχαίοι (όλοι φαύλοι ή/και άτολμοι) δεν μπορούν να χωρίσουν δύο γαϊδάρων άχυρα.
Όλα τα υπόλοιπα είναι κόμπλεξ. Ή να δεις πώς το λέμε ελληνικά, σύμπλεγμα.
Μετά όντως σκυλοβαρέθηκε, διότι εντελώς μεταξύ μας, στην ηλικία της και στη μακρά βασιλεία της, ελάχιστα πράγματα μπορούν να της κάνουν εντύπωση.
Εμένα πάλι ξέρεις τι μου έκανε εντύπωση, που κανονικά δεν θα έπρεπε: το πώς μια τελετή έναρξης μπορεί να γίνει η ευκαιρία να βγει στην επιφάνεια ο γνωστός επαρχιώτικος κομπλεξισμός μας. Χωρίς να υπάρχει κανένας ιδιαίτερος λόγος, έπρεπε όλα να τα συγκρίνουμε με την Αθήνα του 2004, την τελευταία φορά που ακούστηκε θετικά αυτή η χώρα. Μετά θάφτηκε οριστικά για πολλές δεκαετίες, στη διάρκεια των οποίων απλά «σώζεται» σε τακτά χρονικά διαστήματα.
Ήταν -λέει- πολύ «βρετανική» η Τελετή. Δηλαδή τι θα έπρεπε να είναι; Πρέπει να θυμίζουμε τα αυτονόητα; Κάθε χώρα που αναλαμβάνει τους Αγώνες προβάλει αυτό που ήταν, αυτό που είναι και αυτό που θέλει να δείξει στον κόσμο ότι θα είναι. Πολύ σημαντικό αυτό το τελευταίο, κράτησέ το. Στην τελική, σε τέσσερα χρόνια που θα γίνουν οι Αγώνες στο Ρίο της φίλης μου της «Ντζιούλμα», τι ακριβώς περιμένεις ότι θα δεις; Αμαζόνιο, ανακόντα, τα άσχημα δόντια του Ροναλντίνιο και κώλους από χορεύτριες. Είναι τόσο απλό. Θα το κάνουμε θέμα;
Ξέρεις τι πιστεύω; Η τηλεόραση δεν βοηθά να καταλάβεις το θέαμα. Μπορεί να στο κάνει και χειρότερο, να χαθείς με τόσα που συμβαίνουν ταυτόχρονα. Και στην περίπτωση της Τελετής των Βρετανών, η τηλεόραση μάλλον τα έκανε χειρότερα, βαρετότερα, πληκτικότερα. Τόσο πολύ, που η λατρεμένη κοιτούσε τα νύχια της.
Προς τι λοιπόν ο κομπλεξισμός και η αιώνια ατάκα «εμείς τα κάναμε καλύτερα»; Βέβαια, και οι Καταλανοί από το 1992 τα ίδια λένε: «σαν τους δικούς μας Αγώνες, δεν έκανε κανείς». Γιατί νομίζεις ότι έχει λυσάξει η χρεοκοπημένη Μαδρίτη να αναλάβει τη διοργάνωση; Για την hispanidad ρε γαμώτο.
Αλλά τι ακριβώς θα πει, «τα κάναμε καλύτερα»; Ναι, έχουμε την Ιστορία μας και την δείξαμε ωραιότατα. Είχαμε και έναν ταλαντούχο άνθρωπο, τον Δημήτρη Παπαϊωάννου, που δημιούργησε ωραίες εικόνες. Αλλά και η δική μας τελετή είχε βαρετές στιγμές. Δηλαδή εσένα σου άρεσε εκείνος ο ανεκδιήγητος που χοροπήδαγε με την ολυμπιακή φλόγα; Ή μήπως χάρηκες με την επίδειξη ματαιοδοξίας της «Τζιάνα Ανγκελόπουλος-Ντασκαλάκι»; Η σύγκριση με τον λιτό και αξιοπρεπή Sebastian Coe ήταν συντριπτική εις βάρος της. Για όσους μπορούν ακόμα να θυμούνται.
Και στην τελική να σου πω και κάτι και να με συμπαθά ο Παπαϊωάννου: O Ντάνι Μπόιλ είναι γνωστός σε όλο τον πλανήτη. Τον Παπαϊωάννου, ποιος τον ξέρει; Και γιατί δεν έκανε «διεθνή καριέρα» μετά από όλο αυτό το υπερθέαμα; Μήπως τελικά ισχύει το αιώνιο ελληνικό ρητό «καλύτερα πρώτος στο χωριό, παρά δεύτερος στην πόλη;»
Καλώς ή κακώς, έχουν περάσει πολλές δεκαετίες από την τελευταία φορά που ένας Έλληνας έκανε «διεθνή καριέρα». Εξαιρείται ασφαλώς η διεθνής καριέρα της Αννας Βίσση(ς).
Και εδώ είναι το ψητό της υπόθεσης. Εντάξει, και εγώ βαρέθηκα με τα λιβάδια και την εικόνα της mordor για να μας δείξει ο σκηνοθέτης πώς η Βρετανία γέννησε τη Βιομηχανική Επανάσταση και πώς οι δικοί της αριστοκράτες έγιναν αστοί και γλίτωσαν την γκιλοτίνα.
Και εγώ βαρέθηκα με το NHS δεν στο κρύβω. Ασε που εγώ όταν ζούσα εκεί, δεν είχα δει τέτοιες νοσοκόμες. Εμένα με το «καλημέρα» με έβαλαν να κάνω πιπί σε ένα κυπελάκι, πράγμα που δεν έδειξε ο σκηνοθέτης και καλύτερα.
Αλλά για δες και μια άλλη οπτική: ακόμα και αν δεν τα κατάφερε καλά ο τηλεοπτικός φακός, το μήνυμα της Τελετής ήταν τελικά να σου υπενθυμίσει πόσο πολύ επηρεάζει η αγγλοσαξωνική κουλτούρα τον τρόπο ζωής σου. Είτε σου αρέσει, είτε όχι.
Θυμάσαι όταν έμπαιναν οι αθλητές στο Στάδιο; Το μουσικό «χαλί» ήταν τα εκατοντάδες αγγλικά τραγούδια που γνωρίζεις. Συγκροτήματα με τα οποία μεγάλωσες, ενδεχομένως και στριμώχτηκες σε συναυλίες για να τα θαυμάσεις.
Εμείς εδώ τι κάναμε; Χρυσοπληρώσαμε έναν Βέλγο DJ να κάνει πρόγραμμα. Ωραία τα μπιτάκια, δεν λέω, αλλά πού πήγε η ελληνική μουσική; Θα μου πεις, τότε περίσσευαν τα φτηνά δανεικά, οπότε δώσαμε αέρα σε έναν Βέλγο και μια Ισλανδή Bjork να κάνουν το κομμάτι τους. Σωστά.
Θυμάσαι την Μαίρη Πόππινς; Τον James Bond; Τον Mr Bean; Την κυρία που δημιούργησε τον Χαρούλη Πότερ; Τον Πολ ΜακΚάρτνεϊ; Τον Κένεθ Μπράνα; Καλώς ή κακώς, τους γνωρίζεις πολυ καλά. Ευτυχώς, τα παιδιά στην Ελλάδα δεν μεγαλώνουν με τον Μάικ τον Φασολάκη. Χάρι Πότερ διαβάζουν. Να κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας; Αντε στο τσακίρ κέφι και κάνεναν Τριβιζά, που εγώ τον σιχαίνομαι.
Σαφές το μήνυμα: Με έναν εκκεντρικό, ενδεχομένως και «χοντρό» τρόπο, η βρετανική αυτοκρατορία ζει και βασιλεύει. Σίγουρα αυτό παρηγόρησε τη λατρεμένη, βλέποντας -στην παρέλαση των χωρών- ένα σκασμό κράτη που ακόμα την έχουν (κυριολεκτικά) κορώνα στο κεφάλι τους.
Για να μην το κουράζουμε: είναι θέμα γούστου να σου αρέσει όποια τελετή θέλεις. Το υπόλοιπο είναι κόμπλεξ. Το γνωστό ελληνικό κόμπλεξ για αυτή την Ιστορία που φυλάμε ως κόρη οφθαλμού, άσχετο αν γύρω-γύρω έχουμε δημιουργήσει την Ελλάδα της παράγκας. Και της λαμογιάς που θέλει να βλέπει την Ακρόπολη από το μπαλκόνι της με λεφτά από μίζες. Στηρίζοντας την κουρτίνα με κρόσια των 2.500 ευρώ.
Εγώ θα ήθελα οι υπέροχες εικόνες του Δημήτρη Παπαϊωάννου, σε εκείνη την «κλεψύδρα» του 2004, να μην σταματούν στο ρεμπέτικο. Να συνεχίζουν και σήμερα. Με τα επιτεύγματα Ελλήνων εντός των Τειχών. Όποιας μορφής, δεν έχει σημασία. Αυτός είναι ο αληθινός τρόπος να τιμήσεις αυτό που κληρονόμησες. Αλλιώς, κάθεσαι και χαζεύεις στάδια και εγκαταστάσεις να ρημάζουν, γιατί πολιτικοί και δημαρχαίοι (όλοι φαύλοι ή/και άτολμοι) δεν μπορούν να χωρίσουν δύο γαϊδάρων άχυρα.
Όλα τα υπόλοιπα είναι κόμπλεξ. Ή να δεις πώς το λέμε ελληνικά, σύμπλεγμα.
Στο Θεσσαλονική 20-γουατέβα θα δούμε και Λάνθιμο, έννοια σου!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάντως να παίξω ένα μικρό δικηγόρο του διαβόλου...η ανθρωπότητα ανέκαθεν προχωρούσε με βάση τις "συκρίσεις", όποιες και να είναι αυτές. Απλά, όπως πολύ σωστά σημειώνεις...μην μένουμε απλά στην σύγκριση!
Κοίτα, καλά τα λες, αλλά αυτό με τα δόντια του Ροναλντίνιο δεν θα το αντέξω. Έχω 4 χρόνια μπροστά μου για να λάβω αντίμετρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είδα τίποτα οπότε δεν εχω να συγκρίνω...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν μιλάμε για συγκρίσεις δεν θες να αρχισω γιατί δεν θα θελα μάνα μου να σε κουράσω με αυτά που εχω στο μυαλό μου...
Ένα παράδειγμα μόνο (εφορία),πέρυσι πήραμε λόγο αποδείξεων 700 φέτος μας τα πήραν 4 φόρες και μα αποδείξεις,άσε δεν συνεχίζω γιατί θα πάω και σε άλλες συγκρίσεις,και όπως προ είπα δεν θαθελα!!
Αρκούμε να συγκρίνω βυθούς και βάθη..
καλησπέρα
μα τώρα σοβαρα υπήρξε στιγμή που ένιωσες κάτι Οταν παρακολουοθσες τουε αγώνες??και σοβαρά πες δεν συγκινήθηκες με τις σκηνές του παπαιωαννου?
ΑπάντησηΔιαγραφήντρέπομαι που μετά το 2004 γίναμε αυτό που είμαστε αλλα τότε καταφέραμε και με φως στείλαμε ένα μήνυμα παντού, οι δικοί μας είχαν "κάτι"
κι αυτό δε θα το διαπραγμευτομαι
και στο κάτω κάτω
εγώ δεν έχω καταλήξει αν μου άρεσε ή δεν μου άρεσε. νομίζω πως περισσότερο δεν μου άρεσε πάντως. περίμενα να πάνε και λίγο πιο πίσω , ήθελα να δω και λίγο μεσαίωνα, περισσότερο σεξπιρ, ίσως νεύτωνα, λίγο παραπάνω ιστορία τέλος πάντων.
ΑπάντησηΔιαγραφήείναι σημαντικός λαός οι άγγλοι περίμενα να δω κάτι πιο κλάσυ και όχι ένα ποπ ροκ μέντλευ. αλλά κατά τα άλλα ήταν κάτι διαφορετικό και από το πεκίνο και από την αθήνα. μου άρεσε η φλόγα και ο βωμός και ο ρόουαν άτκινσον!χαχα! και φυσικά ο μπέκαμ. παντως είναι αυτό που λες, το πεκίνο μπορεί να ήταν πιο εντυπωσιακό αλλά δεν με άγγιξε καθόλου. αυτούς τους ξέρουμε καλύτερα, όπως και να το κάνουμε είναι περισσότερο κοντά μας
Καλό το σχόλιό σου, αγαπητέ Apos, και συμφωνώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροσωπικά δεν μου άρεσε, θα προτιμούσα λιγότερο βιομηχανική επανάσταση και σύστημα υγείας..
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα!!
Σύγκριση κάνεις, θες δε θες οταν εχεις δει την τελετή έναρξης της Μόσχας το 80, της Βαρκελώνης το 92 του Σύδνεϊ το 2000 και τη δικιά μας το 2004.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚορυφαίες κατ' εμέ.
Ειδικά η όσχα το '80 που έκανε κόσμο να δακρύσει απο συγκίνηση.
Κι ας μην πήγαν τα γαμημένα τα αμερικανάκια τότε εκεί.
Απο κει και περα όμως πρέπει να σταματήσει ο κομπλεξισμός και να δεις τα πράγματα όπως ειναι. Αφου τα έζησες συνέλληνα κι εσυ εδω το 2004, δες οτι κι οι άγγλοι θέλουν να κάνουν κάτι καλό όπως θέλαμε κι εμείς και θα κάνουν και λάθη όπως κάναμε κι εμείς.
Δεν θα μου την έδειχναν την Τελετή όπως θέλω εγω, αλλα όπως θέλουν αυτοί, δικιά τους είναι.
Και οκ δεν ηταν και κακή, ειδικά οι μουσικές ηταν το κάιτ άλλο, άσε που είδαμε και χιούμορ πρώτη φορά σε τελετή με τον Mr.Bean. Πρωτότυπο.
Τέρμα με αυτά τα σώου επειδή με ενδιαφέρεουν τα αθλητικά γεγονότα και όχι η χλίδα των σώου.
ΥΓ ήθελα να σχολιάσω τα σχόλια κάποιων σχολιαστών αλλα δε μου βγήκε... άστο ...
tzonako, όπως το λες είναι. Γούστα είναι. Το αγωνιστικό μέρος είναι καλύτερο πάντα. Έστω και με την άθλια μετάδοση της ΕΡΤ και των δημόσιων υπαλλήλων της.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗφαιστίωνα, το NHS είναι το καμάρι των Βρετανών και παρά τα πολλά προβλήματά του και τις απόπειρες (της Θάτσερ) να το θάψει, κάνει καλά τη δουλειά του. Πώς λέμε ΕΣΥ και ΕΟΠΥΥ? Καμία σχέση.
SK, ευχαριστώ. Όλα καλά εκεί;
tove, συμφωνώ με όλα όσα λες. Νομίζω ότι αν τελικά είχε κερδίσει το Παρίσι τους Ολυμπιακούς του 2012, δεν θα μας άγγιζε τόσο πολύ η τελετή.
aswte, οι εικόνες που έφτιαξε ο Π. το 2004 ήταν μοναδικές. Όμως δεν είναι κακό με το πέρασμα των χρόνων, ακόμα και μία τελετή να ξεπερνά την προηγούμενη. Ας το δούμε σαν τα ρεκόρ των Αγώνων. Φυσικά το δικό μας ρεκόρ να ρημάξει το σύμπαν μετά το 2004, δεν καταρρίπτεται.
ΦΟΥΛΗ, άσε μην τα συζητάς. Στην ίδια μοίρα είμαι και εγώ...
Polse, έχε εμπιστοσύνη στην «Ντζιούλμα» και στην PETROBRAS...
Zero, σωστός. Είναι και αυτό ανθρώπινο. Η σύγκριση η ρημάδα.
Αν γίνουν στη Θεσσαλονίκη, μπορούν να μετονομαστούν και σε Ερωτικοί Αγώνες. Αγαπάμε Θεσσαλονίκη.