
Έτσι την πάτησα με την ταινία Tetro του κυρ Κόπολα. Να το δεις είναι στην Αrgentina, μου είπαν. Και πήγε η κοροϊδάρα. Ακου να δεις στόρι: Αδελφός εξ Αμερικής φτάνει στο Buenos Aires να βρει τον αδελφό του και να γίνουν one happy family. Ο ένας αδελφός έχει χιλιάδες άλυτα θέματα, ο άλλος εκατομμύρια άλυτα θέματα. Όπου ο αδελφός με τα εκατομμύρια άλυτα, ούτε ζωγραφιστό δεν θέλει να δει τον αδελφό με τα χιλιάδες άλυτα. Και η συνέχεια επί της οθόνης.
Και τι οθόνης: σε μαύρο και άσπρο. Δεν αμφισβητώ τις ικανότητες του κυρ Κόπολα, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση, δεν βρήκα το λόγο του άσπρου-μαύρου. Στην αρχή σκέφτηκα ότι την είδε λίγο ατμόσφαιρα. Πώς να δώσεις όμως μια «παρεϊστικη» εκδοχή της Boca με το tango και τους περίεργους -σχεδόν περιθωριακούς- τύπους, χωρίς χρώμα;
Για τους χαρακτήρες, τι να σου πω; Είμαι και εγώ ξυνός άνθρωπος, το παραδέχομαι. Αλλά μου φαινόταν ότι πάλευε να τους φτιάξει, να εξηγήσει τα άλυτα, έβαζε περίεργα βλέμματα, αναδρομές, ξεσπάσματα και στο τέλος γινόταν μια σούπα. Εξαιρώ την πρωταγωνίστρια (η γυναίκα του ενός αδελφού), η οποία ήταν εκπληκτική. Εξαιρετική ηθοποιός η Maribel Verdú, ίσως τη θυμάσαι από την αριστουργηματική ταινία El Laberinto del Fauno και παλαιότερα το Y tu mamá también.
Αμ εκείνη η Carmen Maura; Ένας άχρωμος, σχεδόν αόρατος ρόλος. Μονίμως με ένα μαύρο ζευγάρι γυαλιά, ανάθεμα και αν έβλεπε μπροστά της. Και την έβαλε να μιλήσει αγγλικά. Είναι που λέμε σε βλέπω να σφαδάζεις και σου δίνω το τελειωτικό χτύπημα. Ασε που μια από τις πιο ωραίες στιγμές της ταινίας, χάθηκε εντελώς: Μια μικρή παράσταση στήνεται στο ιστορικό Café Tortoni του Buenos Aires (στέκι καλλιτεχνών και διανοούμενων, αλλά και τουριστική ατραξιόν) και η Carmen Maura την παρακολουθεί ως κριτικός κινηματογράφου. Εννοείται με το μαύρο γυαλί. Και εσύ μέσα στο τόσο άσπρο και μαύρο χάνεις την ατμόσφαιρα του Café. Ακου με που σου λέω.
Χώρια που στη μέση της ταινίας πάει τους ήρωες στην Παταγονία. Ξέρεις τώρα τι έρωτα έχω εγώ με την Παταγονία. Αλλά η ομορφιά περνά απαρατήρητη. Θα μου πεις, τουριστικό φιλμάκι έκανε; Προφανώς όχι και πάω πάσο. Αλλά όταν είδα τον πρωταγωνιστή να αντικρίζει σχεδόν με απάθεια τον παγετώνα (που σου κόβει την ανάσα, όταν τον δεις), ήθελα να τραβήξω τα μαλλιά που δεν έχω. Και μην μου πεις τώρα ότι ήταν σκηνοθετικό αριστούργημα που γυάλιζε στο μάτι του πρωταγωνιστή το άγριο λευκό τοπίο. Καταρχήν ο παγετώνας είναι γαλάζιος και ο πρωταγωνιστής είχε τόση τρέλα που το μάτι γυάλιζε μια χαρά και μόνο του. Το είχαμε εμπεδώσει.
Όσο για την «ανατροπή», whatever. Δηλαδή εσύ τι περίμενες; Να λιώσει ο παγετώνας;
ΥΓ Και μην μου αρχίσεις αναλύσεις κινηματογραφικές. Εγώ αυτά είδα. Πρέπει να αρέσει σε όλους ο Φράνσις και ο Φορντ;
Άρα, σωστές οι κακές κριτικές που διάβασα και απέρριψα πρόταση να πάω να τη δω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν μπορώ αυτές τις ταινίες, δεν μπορώ αυτές τις ταινίες.
Μα τόσο χάλια ο κυρ Κόπολα; Δεν βρήκες τίποτε καλό; Ούτε τα τοπία που σου θύμιζαν πατρίδα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΟκ, το έπιασα το μήνυμα! Θα πάω να δω το Νέα Σελήνη ή Λυκόφως ή όπως αλλιώς λένε αυτό το αριστούργημα!
Καλό βράδυ Apo μου!
Ξέρεις τι έγινε; Μάλλον ο κύριος Κόπολα ήπιε πολλές ρετσίνες, που είναι και το αγαπημένο του ποτό και τα έχασε. Τες ήπιε τες Μαλαματίνες του, τα έκανε μαύρα χάλια ή καλύτερα, ασπρόμαυρα…
ΑπάντησηΔιαγραφήΚι ότι αναρωτιόμουν πως ο Φράνσις Φόρντ πήρε την απόφαση να βγάλει και κρασιά!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠίνεις ένα μπουκάλι κρασάκι που φέρει τ' ονοματάκι του, βλέπεις την ταινία και την βρίσκεις κι έκτακτη!
(τι καπατσιλίκι αυτοί οι Ιταλοί βρε παιδάκι μου; μπράβο!)
Α, όχι κύριε, να σας αρέσει ο Φράνσις -χικ!- Φόρντ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν ξέρω τι θα -χικ!- κάμετε!
Δεν μπορέιτε -χικ!- να κατηγορείτε έτσι τα αριστουργήματα, εσείς!!!
Χικ!
:-DD
@ όλους:
ΑπάντησηΔιαγραφήπροφανώς έχω χάσει κάτι εδώ. υπάρχει κάποια εξέλιξη; άλλαξε επάγγελμα ο σκηνοθέτης;
Και παιδιά μην με παρεξηγείτε: εμένα δεν μου άρεσε η συγκεκριμένη ταινία, μην με ακούτε όμως....
Θα παραθέσω τους στίχοι από το γνωστό άσμα των Μουσικών Ταξιαρχιών:
ΑπάντησηΔιαγραφήΦράνσις Φορντ Κοπολα
Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ
και ξερό ψωμί
Σχολιάζοντας το δηκτικό ύφος του καλλιτέχνη, το οποίο στην περίπτωση της εν λόγω ταινίας απεδείχθη προφητικό
guapε,γνωστος οινοποιος πλεον ο σενιορ Κοππολα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν την ειδα ακομα,την εχω στο σκληρο μου να μαλακωσει.
ΕΥΤΥΧΩΣ που δεν ελιωσε ο παγετωνας ουτε ως σκηνοθετικο ευρημα,δεν θα το αντεχα.
Δεν εισαι el unico que tiene debilidad με την Παταγονια ;-)
Pasta, προτιμώ το ξερό ψωμί. αρκεί να είναι πολύσπορο.
ΑπάντησηΔιαγραφήEυα, να φτιάξουμε ένα γκρουπ "οι lovers της Παταγονίας;"
ναι βρε guapε,να το φτιαξουμε,εχω την εντυπωση οτι ειμαστε πολλοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήεσυ προεδρος,εγω γραμματεας γιατι κανω ωραια γραμματα και δε βαριεμαι να γραφω,ξερω και τη γλωσσα,ε,οσο ναπεις,τοχω!
Dale. Αλλά εγώ απλό μέλος. Προεδριλίκια δεν τα μπορώ....
ΑπάντησηΔιαγραφήγια τον μπούτσο δηλαδή η ταινιούλα.
ΑπάντησηΔιαγραφή