Πέμπτη, Ιανουαρίου 29, 2009

To μπουκάλι

Εδώ στο μικρόκοσμό μας όταν δεν θέλουμε να ασχοληθούμε σοβαρά με ένα πρόβλημα, είτε φτιάχνουμε Επιτροπή είτε κάνουμε διάλογο.

Βλέπε Παιδεία: για να γίνει δε και πιο εφετζίδικο του κόλλησαν και το «από μηδενική βάση». Η μέγιστη μπαρούφα, δεδομένου ότι το πολιτικό παιχνίδι έχει κανόνες: καλώς ή κακώς, κάποιος εκλέγεται για να εφαρμόσει ένα πρόγραμμα. Τι θα πει από «μηδενική βάση»;

Πάμε παρακάτω: Ο διάλογος μου θυμίζει μια ταινία όπου είχε πέσει ένα μπουκάλι στην έρημο Καλαχάρι (εκεί ζουν οι σουρικάτες) και μαζεύονται τα μέλη μιας φυλής και το κοιτάνε με δέος.

Στη δική μας περίπτωση το μπουκάλι είναι η Δημόσια Δωρεάν Παιδεία και γύρω του θα μαζευτούν να το κοιτάνε τα μέλη της πολιτικής μας φυλής. Από «μηδενική βάση».

Υποψιάζομαι ότι μετά από κάποια ώρα θα βαρεθούν, θα πεινάσουν, θα αναγκαστούν να πάνε να κυνηγήσουν καμιά καμηλοπάρδαλη και θα διαλυθούν ησύχως. Στο τέλος της ημέρας, ο καθένας θα πάει στην παράγκα του, αφού προηγουμένως προσκυνήσει το τοτέμ που πιστεύει.

Για να μην είμαι άδικος, υπάρχει κάτι στο οποίο θα συμφωνήσουν: ότι δεν θέλουν να αλλάξει τίποτα. Ο καθένας για διαφορετικούς λόγους.

Σε αυτή τη χώρα γενιές ολόκληρες μεγάλωσαν και μεγαλώνουν με ένα όνειρο: τη θέση στο Δημόσιο. Το δικαίωμα στην ημιαργία, στο «σήμερα είναι Παρασκευή ας φύγουμε και μισή ώρα νωρίτερα», στο «μην παιδεύεσαι, δεν έχει νόημα, στο Δημόσιο είσαι», στο «βρέξει-χιονίσει θα πάρω έναν μισθό».

Ενίοτε, όλοι αυτοί κοιτούν απορημένα όσους μένουν στο εξωτερικό να δουλέψουν, όσους παιδεύονται στον ιδιωτικό τομέα, καμιά φορά ζηλεύουν που ακούνε για bonus, ενώ εκείνοι πήραν «τα ψίχουλα της ΑΔΕΔΥ». Δεν μετανιώνουν, όμως, για την επιλογή τους.

Και πώς φτάνει κανείς μέχρι αυτό το όνειρο; Για αυτό θα φροντίσει το μπουκάλι: ξεκινάς με παπαγαλία, φορτώνεσαι άχρηστες γνώσεις, συνεχίζεις με περισσότερη παπαγαλία, τρέχεις στα αγγλικά, στα γερμανικά, ψάχνεις εμένα να σου μάθω Ισπανικά, για να φτάσεις στο τέρμα που σε περιμένουν οι Πανελλήνιες Εξετάσεις. Γονείς κρεμιούνται στα κάγκελα των σχολείων αναμένοντας τα καμάρια τους να βγουν από το εξεταστικό, θειάδες κάνουν τάμα στη Μεγαλόχαρη να είναι «βατά και αναμενόμενα» τα θέματα στη Χημεία (πώς μπορεί η Μεγαλόχαρη να κάνει βατά τα θέματα στη Χημεία, ας μου εξηγούσε κάποιος), μετά οι γονείς σπρώχνουν χαρτί για να σπουδάσει ο κανακάρης και η γιαγιά περιμένει με αγωνία το πτυχίο να το βάλει δίπλα στην εικόνα του Αγίου (μεγάλη η Χάρη του).

Εκεί ακριβώς το μπουκάλι έχει ολοκληρώσει την αποστολή του,

Μετά αρχίζει η μπίζνα του Δημοσίου. Το γνωρίζουν όλοι. Εννοείται ότι το ξέρουν τα κόμματα, τα οποία για να τους χωρέσουν έχουν βρει χιλιάδες τρόπους: μόνιμοι, έκτακτοι, συμβασιούχοι, ωρομίσθιοι, περίπου μόνιμοι, κάπως «μην απελπίζεστε έρχεται η μονιμότητα», κάπως «ψηφίστε εμένα να σας χώσω», τύπου «ο υφυπουργός θα περάσει μια τροπολογία να σας πάρει» κλπ.

Το ξέρουν οι εφημερίδες που διαφημίζουν προσλήψεις κάθε Τρίτη, το ξέρουν τα φροντιστήρια που εγγυώνται «σίγουρη επιτυχία στον ΑΣΕΠ», το ξέρουν όσοι διαβάζουν καθημερινά για τις χιλιάδες θέσεις εργασίας που χάνονται με την οικονομική κρίση.

Και όλοι μαζί χαίρονται που παγκοσμίως αποθεώνεται το Δημόσιο. Αλλο αν εκεί που μιλάνε για Δημόσιο, συχνά προτιμούν τον όρο «φορολογούμενος» (που εμείς εδώ ξεχνάμε) και δεν έχουν στο νου τους το δικό μας Δημόσιο (ούτε τον δικό μας φορολογούμενο).

Τώρα θυμήθηκα πώς τελειώνει η ταινία με το μπουκάλι: Ένας από τους ιθαγενείς ανέλαβε να περπατήσει ως την άκρη του κόσμου και να το πετάξει. Εκεί έρχεται σε επαφή με τον πολιτισμό.

Ε λοιπόν, αυτό θα έπρεπε να κάνουν και εδώ. Αφού μαζευτούν και το χαζέψουν, να πάνε να το πετάξουν κάπου μακριά μήπως και έρθουν σε επαφή με τη σοβαρότητα. Αλλά ποιος θα κάνει τόσο περπάτημα; Ποιος τολμά να καταργήσει άχρηστα μαθήματα; Να πει ευθέως ότι δεν πρέπει να μπουν ΟΛΟΙ στο Πανεπιστήμιο; Καταρχήν, ποιος είπε ότι όλοι θέλουν να σπουδάσουν;

Ποιος θα πει ότι το θέμα είναι να ρίξεις φράγκα και ενδιαφέρον στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο και όχι να κάνεις φασαρία για τα ιδιωτικά περίπτερα-κολέγια;

Θα αναλάβει κάποιος να πετάξει έξω τους αργόσχολους πρυτάνεις και καθηγητές; Θα ομολογήσει κανείς ότι η αδράνεια φέρνει τη «γενιά των 700 ευρώ» και το κλαψούρισμα για τους πτυχιούχους που τυλίγουν καλαμάκια (σόρρυ, σουβλάκια);

Τι λέω τώρα και εγώ. Πού να τρέχουν τώρα μέσα στην έρημο του μικρόκοσμού τους να βρίσκουν άκρη;

Πιο απλό δεν είναι να κοιτάνε (και εμείς από κοντά) το μπουκάλι;

(η φωτό είναι από το flickr)

24 σχόλια:

  1. Άι Άι Άι...
    Πιάνεις ατελείωτο θέμα... ή μάλλον, πάνω από ένα θέμα.
    Παιδεία, Εκπαίδευση, Πανεπιστήμια, Δημοσιολαγνεία...
    Για μένα, τη ρίζα του κακού στη χώρα.
    Και είσαι και πολύ αιχμηρός.
    Hasta ma ver.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εφώ φίλε apos είμαι υπέρ της άποψης να καταργηθούν οι γαμημένες Πανελλήνιες νομίζω θα απαλλάξει το Λύκειο απο το να είναι ένα εξεταστικό κέντρο συμφωνεις?
    Σε καμία σωστή Ευρωπαική χώρα δεν υπάρχει αυτό το άθλιο Σύστημα.
    Συμφωνείς η νομίζεις ότι αβαντάρω την ΝΔ.
    Πρέπει όλοι σε αυτό να συμφωνήσουν, όλα τα άλλα είναι για λαική κατανάλωση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Είναι πολύ ευστοχος ο παραλληλισμός του θέματος του διαλόγου για τη παιδεία με την συγκεκριμένη ταινία. Σπόρους για σκέψη πετάς. Μπραβο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αχαλίνωτε, η γνώμη μου είναι ότι ουσιαστικά είναι ένα θέμα.
    Παιδί της Πλατείας, δεν έχει σημασία αν συμφωνώ εγώ. Ούτε βάζω ταμπέλες σε κανέναν.
    Ο καθένας διατυπώνει μια άποψη και εγώ τη δική μου. Και η δική μου είναι, όπως διάβασες, ότι το ζητούμενο δεν είναι να βάλεις ένα άλλο σύστημα στη θέση των Πανελλήνιων.
    Το ζητούμενο είναι να πάψει το πτυχίο να είναι το παν. Φασόν. Όλοι από ένα.
    Στην τελική, άντε και μπήκαν όλοι στα Πανεπιστήμια. Μετά;
    Ασε που -εντελώς μεταξύ μας- οι πανελλήνιες αν μη τι άλλο είναι αδιάβλητο. Σου λέει, όλοι μπορείτε να γίνετε παπαγάλοι, ας μπει ο καλύτερος παπαγάλος. Αν μπει ένα άλλο σύστημα; Είσαι βέβαιος ότι θα είναι αδιάβλητο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κοίταξε φίλε μου apos εγώ προσωπικά συμφωνώ με αυτά που λές για τα πτυχία, αλλά πρέπει να γίνουν ΤΟΜΕΣ ριζικές στην παιδεία.

    Δεν σου κρύβω ότι προσπάθησα μόλις τελείωσα το Λύκειο να δώσω στην Ιταλία εξετάσεις εκεί ας πούμε για να δώσεις αρχιτεκτονική δίνεις 3 μαθήματα στο πανεπιστήμιο που θέλεις να σπουδάσεις.

    Μιλάμε για πριν 9 χρόνια δεν ξέρω αν έχει αλλάξει εκεί το σύστημα.

    Τελικά δεν έδωσα και πέρασα σε ένα ΤΕΙ την επόμενη χρονιά όπου και τελείωσα, το ψιλο μετάνοιωσα αλλά αυτά έχει η ζωή.

    Πάντως το Σύστημα της Ιταλίας είναι πολύ καλό δίνεις μαθήματα στο Πανεπιστήμιο που θέλεις, δεν ξέρω κατα πόσον είναι μπορεί να εφαρμοστεί εδώ στο Ελλαδιστάν.
    Αλλά είμαι σίγουρος ότι τα 2 μεγάλα κόμματα ΝΔ και ΠΑ.ΣΟΚ έχουν συνεισφέρει στην ισοπέδωση του συστήματος παιδείας και εκπάιδευσης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σ' αυτές τις λίγες παραγράφους δυστυχώς συμπυκνώνεται η ζωή τόσων και τόσων ανθρώπων. Που αν είχε σχήμα θα ήταν μια ευθεία γραμμή. Σαν να μην είναι ζωή.
    Πάμε για τεθλασμένες οι υπόλοιποι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Στους γονείς μου οφείλω το ζην στους δασκάλους...Χμμμ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλησπέρα!
    άκου να δεις τι σκέφτομαι όταν ακούω για παιδεία..
    Υπάρχουν ένα σωρό χώρες που η παιδεία τους είναι σε πολύ καλό επίπεδο. Γιατί να μην μπορούν να φέρουν έναν απ'έξω και να του πουν "κοίτα εδώ, έχουμε αυτό και αυτό το πρόβλημα, κάνε και εσύ την έρευνά σου και έλα να μας πεις τι θα κάνουμε". Μπορεί αυτό να είναι ακατόρθωτο, αλλά φαντάζομαι τόσες έρευνες που βγαίνουν για την παιδεία και είμαστε στον πάτο, καλά όχι στον πάτο είμαστε 40τοί από τους 60, δεν τους κάνουν εντύπωση, μη χέσω, ξιλώστε τη και αρχίστε τη απ'την αρχή.. σε νέες βάσεις με πρότυπα ξένα, γιατί οι ξένοι είναι καλύτεροι. Εμείς δώσαμε την γνώση έξω και έμαθε ο κόσμος την παράδοση, τώρα είναι είναι καιρός να δώσουμε και τη διαχείρισή της, γιατί μας ξεφεύγει..
    αχ δεν ξέρω τι μ'επιασε, είναι τόσο ανίκανοι.. γιατί τους εκλέγουμε;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αν ήμασταν μια σοβαρή χώρα θα παίρναμε παράδειγμα από το λαμπρό φινλανδικό εκπαιδευτικό μοντέλο. Επειδή όμως η σοβαρότητα είναι μια άγνωστη λέξη, έχουμε τα κουλουβάχατα που μας αξίζουν.
    Από την άλλη, έχοντας δουλέψει για χρόνια στον ιδιωτικό τομέα κάτω από δύσκολες συνθήκες έχω να πω ότι ο κάθε μπουρτζόβλαχος που φτιάχνει μια εταιρεία τη βλέπει γενικός δερβέναγας και συνήθως αντιμετωπίζει τους από κάτω σαν σκλάβους στη γαλέρα. Ας μη μιλήσω για την ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ αντιμετώπιση που έχεις συνήθως αν είσαι γυναίκα και θες να κάνεις παιδιά... Μετά από όλα αυτά το δημόσιο για αρκετούς φαντάζει παράδεισος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τι είπες τώρα βρε παιδάκι μου κι εσύ; Αυτοί που έχουν αναλάβει την παιδεία κοιτάνε την έρημο και λένε "πω ρε μια παραλιάρααα.."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. επειδή το θέμα που θίγεις είναι τεράστιο θα επικολλήσω μέρος του σχολίου που είχα κάνει και σε ένα άλλο ιστολόγιο (της αστερόεσσας) σχετικά με το θέμα της παιδείας:

    όταν η εκπαιδευτική πολιτική δεν έχει καμία μα καμία σταθερά και αλλάζει πχ. το σύστημα εισαγωγής στο πανεπιστήμιο όχι με την εναλλαγή των (δύο) κομμάτων στην εξουσία αλλά με τις διαθέσεις του εκάστοτε υπουργού της ιδίας κυβέρνησης τότε σε ποια βάση μιλάμε; από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου μια ζωή "διαλογίζονται" σε θέματα παιδείας, κόμματα, φορείς, συνδικαλίζοντες και εταίροι (αλήθεια αυτό το εταίροι έχει καμία σχέση με εταίρες;δεν μπορεί ετυμολογικά να το πάρεις θα έχει). οπότε από αυτή την άποψη δεν ξέρω πραγματικά τι καινοτόμο θα μπορούσε να προκύψει από ένα ακόμη γύρο διαλόγου αφού ο εκάστοτε υπουργός θα κάνει στην τελική αυτό που έχει κατά νου εξ αρχής. από την άλλη βέβαια, το να απορρίπτεις το διάλογο σα διάλογο με τη μία χωρίς να δίνεις μια ευκαιρία έστω και να ακούσεις (κατά πάσα πιθανότητα τα ίδια) και να παίρνεις τα γιαταγάνια και μόνο στο άκουσμα της λέξης διάλογος είναι μικρότητα. όσο ζεις ελπίζεις. δίνω ένα δίκιο και στις δύο μεριές δηλαδή.(αυτά περι μηδενικής βάσης στο διάλογο της παιδείας)
    από την άλλη αυτό που δεν αλλάζει είναι ότι η δωρεάν παιδεία είναι το συντομότερο ανέκδοτο, ότι για να περάσω στο πανεπιστήμιο έπρεπε να πάω φροντηστήριο για να ανταγωνιστώ τους υπόλοιπους και να έχω ελπίδες να περάσω σε μία σχολή που μάλλον θα μου προέκυπτε κατά τύχη στην πορεία. λύση δεν ξέρω αν έχω, δεν είμαι και ειδήμων για το πώς μπορεί να καταπολεμηθεί η παραπαιδεία και όλα τα συναφή. και υπάρχει και το άλλο. άντε και πέρασες κάπου. δεν πρέπει αυτό που σπουδάζεις να έχει και ένα άλφα αντίκρυσμα στην αγορά εργασίας; εκτός και εάν τα πτυχία είναι μόνο πιστοποιητικά ελιτισμού..και άντε και τελείωσες. θα βρεις δουλειά που να αναγνωρίζει τα όποια προσόντα σου ή θα σου φάει τη θέση αυτός που έχει μπάρμπα στην κορώνη; να παλέψω γιατι λοιπόν; για το καλύτερο μέσο;
    αυτό βλέπω ότι είναι η μόνη λύση..και όλα αυτά είναι θέμα και παιδείας και κουλτούρας γενικότερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Είχα δει πριν λίγες μέρες μια εκπομπή που πραγματευόταν το εκπαιδευτικό σύστημα στη Φιλανδία και αυτό της Ελλάντας. Καλά καμία σύγκριση. Βρισκόμαστε ακόμα στην εποχή του λίθου εδώ. Μου κάνει εντύπωση, μια χώρα που έδωσε τα φώτα της σε ολόκληρο τον κόσμο, που γέννησε τη γνώση, τις επιστήμες, τη διανόηση, τα μεγαλύτερα μυαλά, τον πολιτισμό... Μια χώρα με την ιστορία της Ελλάδας έχει καταντήσει ο θλιβερός, φτωχός συγγενής στην ΕΕ.

    Το ζήτημα με την παιδεία είναι μεγάλο και πονεμένο. Το ζούμε καθημερινώς στο δημόσιο πανεπιστήμιο. Και όντως, τελικά ποιο είναι το διακύβευμα, να κρατήσουμε μακριά από μας τα ιδιωτικά ή να αναβαθμιστεί επιτέλους το δημόσιο που έχει πιάσει πάτο? Και σόρι κιόλας αγαπητοί αγωνιστές, αλλά αναβάθμιση χωρίς φράγκα δε γίνεται.

    Πολύ καίριος, για άλλη μια φορά, apos.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Είναι δεδομένο ότι το tabula rasa είναι ελιγμός για να ησυχάσουν οι ταραχές.
    Όμως όταν απο την άλλη η ΟΛΜΕ σταθερά απέχει από το διάλογο, τι χρήσιμο περιμένουμε να βγει;
    Η στείρα αντίδραση και ο τσαμπουκάς φοβάμαι ότι δεν οδηγεί πουθενά.
    Ούτε, φυσικά και ο αέναος διπλοματικός διάλογος.
    Οπότε αν δεν αποφασίσουμε να συζητήσουμε χωρίς προκατάλληψη και μικροκομματικά ωφέλη, τα παιδιά μας θα βγαίνουν αμόρφωτα με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την αυριανή κοινωνία μας.
    Χώρια τα ψυχολογικά που τους δημιουργεί το απάνθρωπο σύστημα των πανελληνίων που πολλά παιδιά τα "καίει" οριστικά και τα κάνει ανίακανα για μια υγειή ψυχολογικά ζωή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλά όλα αυτά και συμφωνώ...αλλά πώς θα γίνει να μπούμε στο δημόσιο ;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πολύ φοβάμαι ότι η επιτροπή και ο διάλογος(;) θα ξεκινήσει από μηδενική βάση και θα καταληξει και σε μηδενικά αποτελέσματα!!! Δεν πιστεύω ότι δε γνωρίζουν τα προβλήματα του εκπ/κού συστήματος... Κι αν δεν τα γνωρίζουν πραγματικά δεν πρόκειται να τα μάθουν από επιτροπές και παραεπιτροπές που απαρτίζονται από ατομα που εχουν 100 χρόνια να μπουν σε τάξεις!
    Ας κάνουν τον κόπο να πάνε στα σχολεία και στα πανεπιστήμια να μιλήσουν με εκπ/κούς(όχι συνδικαλιστές),γονείς,μαθητές και φοιτητές. Θα μάθουν περισσότερα!!! Βέβαια , η γνωστή δικαιολογία θα είναι πάντα η έλλειψη χρημάτων οπότε καλό είναι να μην περιμένουμε και πολλά...
    Είναι πάντως θλιβερό να ζούμε σε μια χώρα όπου ή υπαρξη οργανωμένων βιβλιοθηκών θεωρείται πολυτέλεια για ένα σχολείο!!!Κι ακόμα πιο θλιβερό είναι ότι πλέον σχολείο= εξετάσεις+βαθμοί και τίποτα άλλο!:(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Καλησπέρα, εγώ προσωπικά ένα δεν καταλαβαίνω, αυτοί που τώρα μας κυβερνούν και ορίζουν τις τύχες μας είναι όλοι πάνω κάτω παιδιά του Πολυτεχνείου.
    Μα καλά τόσο εύκολα ξέχασαν???
    Όπως λέει και ο Σωτηρακόπουλος...αλλοιώθηκε η μπάλα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Μωρέ , ούτε συννενοημένοι να είμαστε .
    Συμφωνώ απολύτως μαζί σου.
    Κανένας δεν θέλει να αλλάξει κάτι.
    Μηδενική βάση ε;
    Ξέρεις πως την αντιλαμβάνομαι εγώ;
    Απολύω τους πάντες, από νηπιαγωγεία μέχρι πανεπιστήμια, και επαναπροσλαμβάνω τους ικανούς.
    ΑΑΑΑ, παρεπιπτόντως, τι θυμήθηκα η μηντέρα! το ιδιαίτερο εδώ στη μικρή μας πόλη, απ' τον καθηγητή του δημοσίου, πάει μέχρι τα 60 την ώρα.
    δ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. την ουρα μας κυνηγαμε μου φαινεται.

    Εδω θελουμε βομβα να σπασουν τα σαπια μας θεμελια, τι λεμε τωρα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. agiogditissa
    οι ζωές όλων μας συμπυκνώνονται, δυστυχώς.

    tantoguanto
    δυστυχώς όλο και περισσότερα νέα παιδιά δεν οφείλουν στους γονείς τους ούτε το ζην. Επομένως, το ευζ ην γίνεται άγνωστη λέξη.

    Ηφαιστίωνα
    Αυτό που περιγράφεις έχει γίνει πολλές φορές. Το αποτέλεσμα είναι απλά ο «φορολογούμενος» (εμείς οι μ@λ@κες δηλαδή) να πληρώνει τεράστια ποσά σε ξένες εταιρείες και παρατρεχάμενους για μελέτες που ποτέ δεν εφαρμόζονται. Θες παραδείγματα; Στην ΕΡΤ και στην Ολυμπιακή. Το θέμα λοιπόν είναι απλά απλούστα ότι κανείς δεν θέλει να αλλάξει τίποτα. Βολεύει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Pastaflora+ Madame Bovary

    Το Φινλανδικό μοντέλο ακριβώς για αυτό λέγεται φινλανδικό: έχει να κάνει με Φινλανδούς. Θα μπορούσαμε να υιοθετήσουμε το ισπανικό μοντέλο (που μας ταιριάζει και περισσότερο), αλλά...

    Μανιταράκι
    παραλιάρα για χτίσιμο.

    tovenito
    όπως ακριβώς το περιγράφεις είναι. και πολύ σωστά το συμπυκνώνεις: κουλτούρα. Που είχαμε και την χάνουμε.

    suncitizen
    για να δεις τι ωραίος και αγγελικός είναι ο μικρόκοσμός μας, η ΟΛΜΕ τελικώς θα συνομιλήσει σε επίπεδο.... υφυπουργού. Ο οποίος θα ενημερώνει τον... υπουργό. Σαν χαλασμένο τηλέφωνο μου ακούγεται ή για να το πω πιο απλά, σαν το τέλειο άλλοθι και των δύο πλευρών για να πουν το ποιηματάκι τους στο τέλος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Νaf

    δυστυχώς εγώ μπορώ να σου πω πώς ΒΓΑΙΝΕΙΣ από το Δημόσιο και πας στον ιδιωτικό τομέα. Το έχω το θέμα.

    Δάσκαλε
    χαίρομαι που κατέθεσες την άποψή σου ως ειδήμων. Τι να συμπληρώσω εγώ;

    Thamne
    μόνο η μπάλα αλλοιώθηκε; Για Διπλή Ανάπλαση την έστειλαν!

    demetrat
    τζάμπας ο ιδιαίτερος στα μέρη σας! και εις ανώτερα!

    exofthalmi
    συμφωνώ για τη βόμβα. και την ουρά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Καλέ μου apos
    Μ αυτά και μ αυτά χάσαμε το στόχο, χάσαμε το σκοπό,
    που είναι να βγάλουμε στη ζωή νέους ικανούς
    να βρίσκουν τη σωστή λύση στα προβλήματα
    και στα απρόβλεπτα που ορθώνονται μπροστά τους.
    Δεν ξέρω πως θα το πετύχουμε ταΐζοντας τους
    με πνευματικά σκουπίδια
    και μασημένη τροφή φροντιστηρίων.
    Κατεβάζοντάς τους τον πήχη στο έδαφος
    να τον πηδάνε εύκολα.
    Δε μάθαμε τα παιδιά μας τα βασικά.
    Να δουλεύουν.
    Να παλεύουν.
    Να διαχειρίζονται.
    Μήπως δε θέλουν τέτοιους Έλληνες οι κυβερνόντες μας.
    Μέσα στους λαβύρινθους του διαλόγου
    χάσαμε τα βασικά και τα αυτονόητα φίλε μου apos.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Τη μία ζητάς πάρκα, την άλλη ποδηλατόδρομους, ε όχι να μας καταργήσεις και το δημόσιο τώρα!! Ένα όνειρο αποκατάστασης έχουμε κι εμείς, και μας το κάνεις θρύψαλα :-p

    ΑπάντησηΔιαγραφή